BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Tipuri de modele obiectuale

 

Spre deosebire de metodele clasice de analiza si modelare bazate pe structura functiilor si datelor, modelarea bazata pe obiecte reprezinta un mod de gandire abstract asupra realitatii si consta in analiza unor obiecte discrete din lumea reala. Proiectarea unor modele obiect a acestei realitati si implementarea acestora.

 

Concepte utilizate un modelarea obiectuala

 

-Identificarea obiectelor: recunoasterea lor si in izolarea unor entitati din lumea reala ca obiecte bine definite. Realitatea este abstractizata prin entitati de tipul si caracteristici diferite care o descriu si o definesc functional. Fiecare entitate are asociate atributii si se afla intr-o anumita stare cand atributele iau valori numerice specifice. Obiectele sunt formate din anumite categorii de date si din ansamblul operatiilor permise asupra acestora.

Operatiile reprezinta activitatile care se pot efectua asupra unor entitati si sunt incluse in metodele de gestionare a datelor specifice fiecarui obiect. Operatia poate fi privita ca un proces asupra entitatii alese iar metoda ca o specificatie a modului in care este executat acest proces.

-Clasificarea obiectelor: se face avand drept criteriu atributele esentiale ale entitatilor si operatiilor comune care se executa asupra datelor si entitatilor. In esenta o clasa precizeaza structura datelor si modul de implementare a operatiilor permise pentru fiecare obiect pe care il contine.

-Clasificarea utilizeaza conceptul de incapsulare care realizeaza contopirea datelor ce caracterizeaza atributele unui obiect cu operatiile care se executa asupra lui. Prin procesul de incapsulare se separe particularul de general si se combina datele cu prelucrarile necesare ascunzand utilizatoruluii detaliile implementarii obiectelor.

-Mostenirea este conceptul de baza caruia se pot stabili submultimi de clase sau obiecte, care au trasaturi distincte transmise de la nivelul claselor, precum si unele caracteristice asimilate de la alte clase cu care sunt inrudite.

                Mostenirea permite transferul unor proprietati caracteristice de la o clasa la alta.

-Ierarhia pune in evidenta directiile in care se mostenesc proprietatile si poate sa fie: simpla, atunci cand proprietatea se transmite de la o clasa pe o singura directie, si multipla atunci cand mostenirea se transmite pe directii diferite din una sau mai multe clase.

-Polimorfismul este proprietatea prin care se arata ca o aceeasi operatie poate sa aiba sensuri diferite pentru obiecte sau clase diferite.

Aceste operatii pot fi reunite in metode de dlase de obiecte si apoi particularizate. Pe baza acestei prorpietati fiecare clasa poate sa raspunda intr-un mod propriu la fiecare operatie indusa intr-o metoda.

                Mostenirea atributelor si a operatiilor, incapsularea in fiecare obiect a datelor specifice si a metodelor de gestionare a datelor(aceste metode include si proceduri de prelucarea) reprezinta principalele caracteristici ale obiectelor.

 

Tehnica de modelare pe obiecte poate elabora urmatoarele tipuri de modele obiectuale:

-statice: au ca scop reprezentarea structurii claselor de obiecte. In timpul elaborarii modelelor obiectuale statice se realizeaza un proces de abstractixare, un proces de incapsulare si un proces de combinare a datelor cu procedeul de prelucrare si ierarhizare a acestora.

-dinamice: evidentierea relatiilor temporare si opereaza cu evenimente si stari care exprima natura unui atribut prin care se identifica aparitia unor noi evenimente. Modelul dinamic se construieste pe baza DTS care arata pentru fluxul de evenimente atasat.

- unei clase modul in care obiectele trec dintr0o clasa in alta si a diagramei DTE cate evidentiaza clasele si evenimentele ce stabilesc conexiunile dinamice dintre aceste clase.

-Functionale sunt caracteristice fazei de proiectare si au urmatoarele scopuri:

-se descriu functiile apelate de operatiile din modelul static de obiecte.

-se identifica actiunile realizate de modelul dinamic care opereaza asupra atributelor din modelul obiect.

-sa evidentieze restrictiile care actioneaza in cadrul modelului static si dinamic.