![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
TEHNICA CHESTIONARULUI
Observatorul noteaza
raspunsurile in absenta intervievatorului.se aseamana cu interviul prin
constructia intrebarilor, dar eixista si diferente majore care fac mai dificil
crearea planului de intrebari. Procesul general se desfasoara astfel:
-
se stabileste
scopul investigatiei (clar pt toti participantii)
-
stabilirea bazei
de esantionare
-
extragerea unui
esantion reprezentativ
-
formularea
intrebarilor si tiparirea chestionarelor
-
chestionarul
trebuie structurat a.i sa fie suplinita lipsa analistului:
- fixarea
sectiunilor cu intrebari importante la inceput
- stabilirea unei succesiuni care sa nu
permita
omiterea
unor intrebari
- evitarea filtrarii
- expedierea chestionarelor la respondentii potentiali
- colectarea chestionarelor completate
- analiza datelor din chestionar
- elaborarea raportului de investigare pe baza prelucrarilor
statistice
si a extinderii semnificatiei indicatorilor asupra intregii
baze de
esantionare
Numarul de respondenti este limitat la o serie de factori care nu pot fi
cuantificati. Se afirma ca rata raspunsurilor nu se accepta
pt mai putin de 40% pt expedieri prin posta si sub 75% la domiciliu. Avantajul este costul redus al unui raspuns , care este de 5-10% din costul unui raspuns obtinut
prin interviu. Dezavantaje
:
- raspunsuri incomplete, incorecte, omise;
- nu
se pot formula intrebari lungi, complete;
- nu se poate sti natura raspunsurilor inainte de
investigatie
- nu se poate controla cine raspunde, cine nu, si de ce,
la
intrebari foarte precise